Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Alvin 4 månader i dag =)

Publicerad 2009-09-25 13:27:05 i Alvin <3

Idag blir Alvin 4 månader gammal. Han har blivit så stor på kort tid. Han är inget spädbarn längre nu ser han verkligen ut som en bebis. Han är mer vaken och tittar på allt med stora ögon.

Alvins milstolpar:

  • Sträcker sig efter föremål.
  • Greppar föremål.
  • Undersaker föremål i munen..
  • Skrattar högt.
  • Imeterar grimarser.
  • Äter pureer.
  • Sitter med stöd.
  • Fötter och ben kan stödja kroppens vikt om du håller barnet stående.
  • Ögonen kan följa föremål som rör sig.
  • Reagerar på ljud och röster genom att ge ifrån sig ljud.
  • Barnet använder rösten för att uttrycka om han eller hon är glad eller arg.
  • Jollrar.
  • Kan hitta föremål som är delvis gömda.
  • Tycker om lekar.
  • Intresserar sig för sin egen spegelbild.

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2009-09-25 16:08:15

ja dom tuveklas fort. tycker det inte var länge sen malin sa att hon hade kört upp er till BB

Postat av: Lina

Publicerad 2009-09-25 18:50:58

Grattis!

Postat av: Malin

Publicerad 2009-09-26 12:36:32

heheh stora pojken juh... får ta och ses snart tycker jag så jag får se allt han lärt sig :) puss på er alla

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela