Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Babymassage

Publicerad 2009-10-06 21:21:03 i Alvin <3

Idag började vi dagen med lite babymassage. Det var andra gången på kursen idag och det gick jätte bra. Det var tredje gången vi testade på massage och de två första sov Alvin. Men inte idag, utan idag var Alvin medvillig och verkade gilla hela massagekonceptet. Vi masserade både fötter, ben och mage idag och jag tror inte Alvin hade nån favorit utan han gillade nog allt lika mycket. Babymassage är bra för barnets utveckling. Med beröring knyter man inte bara band med sitt barn och lär sig barnets signaler. Med babymassage behöver inte barnet blöjor, får sällan kollik och sömnstörningar.

Så sätt igång och massera era barn där ute!

Kommentarer

Postat av: tessan

Publicerad 2009-10-06 21:25:22

vist är det häligt med babymassage oliva älskade det förut nu har hon inte riktigt det lungnet i kroppen allt bra med er annars?

Postat av: Lina

Publicerad 2009-10-07 18:06:40

det låter super mysigt

Postat av: tessan

Publicerad 2009-10-07 22:52:43

jo det gur unda här med snart 1 år och det käns som i går jag var uppe på bb. men så är det inte. ne tuvär så vet jag inte hur man stanar tiden. har försökt många gånger men inget har funkat hittils.:) låter bra att det är bra hoss er i hös vädret

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela