Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Dags för "vanlig" mat

Publicerad 2009-11-10 11:21:37 i Alvin <3

I fredags gjorde jag köttfärsås och pasta som jag mosade ihop med bröstmjölk till Alvin. Så då fick han äta riktig mat för första gången. Det var lite kul. Han tog några skedar ilf. Jätte gott såg det inte ut att vara, men lite gick ner. Jag gjorde lite att frysa in. Perfekt att bara ta fram och värma till andra tillfällen sen.

Lite yoghurt har han också fått smaka. Vi köper den här turkiska yoghurten då den är lite fetare. Godare blir den med lite frukt eller bär till. Gröt äter han oftast till kvällsmat och yoghurt till frukost. mosad mat till lunch och en banan till middag får han nästan varje dag. I mellan de måltiderna får han också bröstmjölk då han äter så lite nu ibörjan eftersom han har en sådan liten matsäck och blir mätt fort.


Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2009-11-10 17:24:43

vad söt han är när han har mat i hela ansiktet :D

Postat av: Smsa Låna

Publicerad 2012-01-12 22:52:12

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din sida, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din sida på BlogLovin'!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela