Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

1a advent

Publicerad 2009-11-29 20:19:03 i Allmänt

Idag tände vi det första ljuset i adventsljusstaken hos mamma. Till firandet hade vi pepparkakor och lussebullar till julmusten. Det var väldigt mumsigt ihop. Medans vi slängde i oss all julbak fick Alvin blåbär och hundarna renskav. =)

I år hade jag tänkt mig att göra en egen adventsljusstake med gran och pärlor mm men det har jag långt ifrån hunnit med. I helgen har jag nämligen legat sjuk i halsfluss också. Vi är sjuka helatiden i den här familjen tror jag. Men jä##ar vad ont det gjorde i halsen, mina halsmandlar var så svullna att jag knappt kunde röra halsen överhuvudtaget och svälja ska vi inte prata om. Eftersom jag inte hade feber kunde inte pencelin hjälpa så jag fick stå ut smärtan! Alvin är fortfarande lite täppt i näsan och hostig men har blivit bättre. Hoppas nu att vi hinner bli friska till semester.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela