Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Graviditetsvecka 35

Publicerad 2009-05-14 14:27:35 i Graviditet nr 1

Idag går vi in i den 35de graviditetsveckan. 5 veckor till sedan hoppas jag verkligen på att bebisen är på väg. Skulle dock inte förvåna mig ett dugg ifl jag går över tiden med två hela veckor. Tycker de flesta förstföderskor i min närhet gjort det. Men förhoppningsvist kommer bebisen när den ska. Jag har känt av förvärkar denna vecka vilket är jobbigt då jag måste lugna ner mig. Jag  som älskar mina promenader i skogen med Casey. Har ont i bäckenet och är rädd för att det ska vara foglossning som spökar. Ska nu ta det försiktigt och tänka mig för hur jag rör mig. Annars är bebisen väldigt aktiv i magen. Det rör sig som vågor på magen och så buffas det med. Så kul att se rörelserna, det känns så alienaktigt!



Jag är på dag 239 av 280. (85,4%). Är i vecka 35. Har gått 34 fulla veckor och 0 fulla dagar (v34+0). Är i 8:e kalendermånaden. Jag är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009 Jag har 41 dagar kvar till beräknad förlossning.

Kroppen: Nu står livmodern som högst och det kan kännas tungt att röra sig och att sitta. Magsäcken trycks ihop och du kan få halsbränna. Undvik för fet och kryddig mat. Drick bubbelvatten det lindrar. Det är inte onormalt att livmodern drar sig samman av och till - den måste träna inför förlossningen. Man brukar kalla detta för förvärkar, och de brukar inte påverka livmodertappen så att den öppnar sig. Magen putar ut och blir "stenhård" men det brukar inte kännas mycket neråt underlivet.

Bebis: I vecka 35 är medelkroppslängden 47 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2600 gr. Huvudets omkrets är 33 cm. De flesta barn ligger nu i rätt ställning inför födseln, med huvudet neråt. Navelsträngen är tjock som en tumme och cirka 50 centimeter lång.

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2009-05-14 16:19:14

Snart är det dags älskling! Fan va underbart det ska bli. Längtar så efter vårat underbara barn. Älskar dig. Kyss!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela