Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Besök hos barnmorskan

Publicerad 2009-05-09 19:22:27 i Graviditet nr 1

I torsdags var vi på besök hos barnmorskan. Jag hade fortfarande dåligt järnväde och skulle fortsätta äta massor saker med järn i. Blev inte direkt förvånad. Järntabletterna får mig att må illa och bloutsaft smakar skit. Ajja finns inte mkt att göra åt det. Hon kollade också om barnet vänt sig med huvudet neråt och det hade h*n.  Det gissade jag också på då jag får alla sparkarna i revbenen helatiden. =) Min mages mått var 33 cm och barnmorskan tyckte den var jätte fin. Kul! Bebisens hjärtslag låg på 144/min. Om hjärtslagen är över 140 sägs det att det är en liten tjeja. Kul det skulle vara ifl det kom ut en pojke bara för att allt "skrock" säger flicka. =) Nästa besök är redan om 3 veckor igen. Får se om bebisen fixerat sig än då. Det är inte långt kvar nu. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela