Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid V26

Publicerad 2009-03-12 11:17:07 i Graviditet nr 1

Jahop då rullar man in i graviditets vecka 26 också. Här går det undan. Jag känner bebisen mer och mer nu, kan tro de är en riktig vilde. =) Och ont i ryggen har jag fått skit jobbigt. Det sitter vid svanskotan upp mot ryggen. Får för mig att jag inte kommer upp ur sängen snart ifall de fortsätter och blir värre.. :S

På Tisdag ska vi träffa BM igen, ta lite blodprover osv. Då ska jag få veta min blodgrupp, de ska bli intressant. Det ska också bli intressant att de vad jag väger, har ju ont i rygg o fötter när jag gått mycket pga min tyngd så de är väl endel. :P



Jag är på dag 176 av 280. (62,9%). Jag är i vecka 26. Har gått 25 fulla veckor och 0 fulla dagar (v25+0). Jag är i 6:e kalendermånaden. Är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Du är i trimester två. Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009 Jag har 104 dagar kvar till beräknad förlossning.

Bebisen: är förmodligen ungerfär 35 cm lång nu, med utsträckta ben och fötter och väger ca 750 gram. Ögonen brukar börja öppnas vid den här tiden och om du kunde titta efter, skulle du kunna se ögonfärgen. Mot slutet av sjunde månaden börjar bebisens reaktioner på ljud bli mer förutsägbara, eftersom nervbanorna till öronen har växt färdigt.

Mamman: Nu närmar sig slutspurten – sista trimestern. Snart kommer du att kunna börja lära känna din bebis. Kring den här tiden är det vanligt att blodtrycket stiger något. Detta är normalt, men om du plöstligt börjar öka kraftigt i vikt, börjar se suddigt eller om dina händer och fötter sväller upp kraftigt, kan du ha utvecklat havandeskapsförgiftning. Kontakta MVC eller läkare omedelbart om du har sådana symptom. 

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2009-03-12 20:04:50

nu e det inte långt kvar :)

Postat av: Lena Hermansson

Publicerad 2009-03-12 21:04:36

Nu när jag sett magen tror jag att det blir en liten kille.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela