Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid V 27

Publicerad 2009-03-19 10:53:43 i Graviditet nr 1

Idag är det Torsdag igen vilket betyder att jag går in i en ny gravidvecka, v 27. Magen blir störr och störr. Vi träffade två gammla skolkompisar igår. De tyckte jag hade den minsta magen. En av dom har en dotter på 5 månader, hon berättade att hon var lika stor som mig i månad tre. hehe :D  Känner mycket sparkar i revbenen både på kvällarna och dagarna. Det är mycket aktivering i magen nu. =)



Jag är på dag 183 av 280. (65,4%). Är i vecka 27. Har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0). Jag är i 6:e kalendermånaden. Är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Jag är i trimester två. Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009 Jag har 97 dagar kvar till beräknad förlossning.

Jag: Man kan sova lite oroligt på nätterna när man har kommit en bit in på graviditeten, ofta störs man av att man måste gå upp och kissa. Många upplever också att de drömmer mer nu, ofta om förlossningen eller om barnet. Det är troligen kroppens sätt att förbereda sig mentalt, man kanske inte drömmer mer, men eftersom man vaknar oftare så kan det vara så att man kommer ihåg drömmarna bättre.

Barnet: Musklerna på armar och ben blir starkare och ibland kan barnet få in en riktig fullträff mot revbenen eller mot urinblåsan, vilket kan göra ont minst sagt. Från och med nu anger vi bebisens längd från huvud till häl. Nu är din bebis 34 cm och väger omkring 1 kg.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-19 17:26:29

oj gumman, har väl växt lite mer sen vi sågs va? :) hoppas allt är bra med er! kram

Postat av: chricka

Publicerad 2009-03-19 17:28:19

från chricka inlägget över dårå... :)

Postat av: Lina

Publicerad 2009-03-20 16:01:47

Säger detsamma!! Nu måste vi nog ses snart igen så jag inte missar allt =)

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-03-23 05:06:50

från chricka över dårå... :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela