Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid v.19

Publicerad 2009-01-22 21:27:51 i Graviditet nr 1

Nu har man gått in i v.19 också. Magen växer sakta men säkert, men när man ser någon som gått lika länge som mig är min mage inte äns nämnvärd! hehe.. =) Tror jag kännde den lilla i magen i förrgår natt. vet inte om det var två sparkar eller vad det var. Men det var bebisen som gjorde sig påminnd iallafall. :D Härligt! Så härligt att känna våran nya familjemedlem. Känns mer verkligt då, att det börja hända saker, att det inte är långt kvar.  Tänk att man är mamma åt den lilla försvarslösa bebisen. Ett liv att ta ansvar över och vårda med hela sin själ. Jag, -mamma! konstigt.. :D men väldigt, väldigt roligt, spännande och helt underbart!

Imorgon ska vi till UL nr 2. Känns jätte spännande att få se h*n igen. finns inget bättre, synd att man inte får göra det oftare. =) Den 9/2 ska vi barnmorskan igen. Se om allt är bra och om jag gått upp nåt i vikt. -Längtar!

Gravid v 19:

Bebis - Ca15 cm lång, väger 250 g. Ögonbryn och håret på huvudet är synliga.

Du - Nu kan du känna livmoderns topp precis under naveln. Livmodern väger 320 g. Den innheåller din bebis plus 4 dl vätska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela