Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Gravid V23

Publicerad 2009-02-19 09:47:28 i Graviditet nr 1

Japp, de går undan. Idag kliver vi in i vecka 23. Buffar och stöttar dyker upp på kvällarna, nu har även R kunnat känna dom. Men jag känner ingenting på dagarna. Konstigt! Bebisen kanske sover på dagen och är vaken på natten ist för tvärtom. =) Lite samandragningar har jag då och då, det spänner till som ett bälte runt magen. Annars känner jag inte mycket mer. Allt känns bara bra och jag njuter för fullt av graviditeten!




Bebisen - Din bebis väger ca 500 g och är 20 cm lång från huvud till stjärt. Den fortsätter lagra fett, men huden är fortfarande alldeles rynkig. Nu utvecklas bukspottskörteln som producerar insulin och hormoner. Insulin är viktigt för din bebis produktion av blodsocker.

Du - Viktökning omkring 5 till 7 kg, om inte mer. Livmoderns mått är mellan 21 och 24 cm från pubisbenet och livmoderns topp. När livmodern växer trycker den mot urinblåsan och du blir kissnödig oftare. I denna period kan en del gravida drabbas av graviditetsdiabetes.

Kommentarer

Postat av: Richard

Publicerad 2009-02-19 10:24:27

Vilken underbar mage, tänk att vi har känt sparkar, helt galet underbart! Love u!

Postat av: Lena Hermansson

Publicerad 2009-02-19 13:47:20

Magen blir bara större och större,ser härligt ut får mig att minnas när jag var gravid det var en härlig tid.Roligt att Richard har skänt att det sparkar.kram på er.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela