Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Graviditets v 31

Publicerad 2009-04-16 18:41:24 i Graviditet nr 1

Idag har bebisen spänderat 30 veckor i magen. Mindre än 10 veckor kvar nu. Känns så kul att det börjar närma sig. Blir lite stressad oxå, det går ju så fort hur ska vi hinna med.? Så mycket som behövs göras ju. Mycket inköp med mm. Bebisen gör kulebyttor och försöker sparka till sig mer plats i magen nu. Hehe börjar nog bli trångt för h*n nu. Inga bristningar på magen än, men det är ju inte försent för de att komma än heller. Där imot har jag blivit kurvig som f*n så de sätter sig på andra ställen istället. =(



Jag är på dag 211 av 280. (75,4%). Är i vecka 31. Har gått 30 fulla veckor och 0 fulla dagar (v30+0). Jag är i 7:e kalendermånaden. Är i 8:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). Jag är i trimester tre. Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009 Jaghar 69 dagar kvar till beräknad förlossning.

Jag: Livmoderns mått är ungefär 29 till 32 cm. Bebisen fyller nu nästan upp hela din mage. Många samlar på sig mycket vatten i kroppen, särskilt fötter och vader kan vara svullna. Du bör ha ökat kring 9 till 12 kg.

Bebis: Bebisen är ca 40 cm lång och väger ungefär 1600 g. Den kan fortfarande ligga med huvudet uppåt, men i nästa vecka vänder sig de flesta bebisar sig och ligger med huvudet neråt tills födseln. Huvudet är nästan 8 cm i diameter och fötterna knappt 6 cm. Hjärnan växer sig större och börjar få allt djupare veck för att få plats. Barnets hud som tidigare varit skrynklig börjar nu fyllas ut med fett och slätas ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela