Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Besök hos barnmorskan

Publicerad 2009-04-15 18:36:22 i Graviditet nr 1

Vilket härligt väder vi har igen. Solen har ju gömt sig i två dagar nu, men nu är den tillbax. =) Idag är Richard ledig från jobbet så vi började dagen med en skogspromenad där Casey jagade skogsduvor och tittade på lekande ekorrar i granarna. På förmiddagen tog vi en promenad till stan. Där köpte jag en rosa blus och en blå randig skjortklänning på mamma avdelningen på H&M. Och så tog vi oss en glass på en bänk i solen. Det blev min favorit, chokladmarsipan i strut. MMmm...

På eftermiddagen hade vi tid hos barnmorskan. Jag hade fortfarande lågt järnvärde trots järntabletter, russin och en massa broccoli mm. Blir galen på det här, får testa bluutsaft nu. Undrar hur det kommer att gå? Jag har nu gått upp 9 kg totalt och där med kommit upp till 60 sträcket. Blir helt chockad varje gång jag tittar ner på vågen. Väger verkligen jag så mycket? Helt otroligt, tycker det går så fort. Mitt Sf mått (magens mått) låg på 29, och jag följer kurvan fint. Hade också bra blodtryck. Så det känndes skönt. Bebisens hjärtslag låg på 140 slag i minuten. Börjar bli lägre nu. =) Allt såg bra ut och bebisen mådde bra så det känns så skönt! Får se hur det går på nästa besök är om tre veckor den 7de maj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela