Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

När du väljer ekologiskt får du mycket mer på köpet!

Publicerad 2008-09-21 13:19:29 i Kläder


De kläder som tillverkas i dag görs till största delen av naturmaterial. Det innebär att de kommer från jorden! Vår jords matjordslager är ytterst tunt och är numera på många håll starkt förgiftat och dött av många års intensiva användning av konstgödsel och gifter. Bomullsodling är en av de hårdast besprutade grödorna i världen! Mer än 120 miljoner människor arbetar med odling och framställning av våra textilier.

När du väljer ekologiska kläder bidrar DU till:

* att skapa friskare miljö i de länder där dina kläder görs. Friskt vatten, levande produktiv matjord, biologisk mångfald!
* att skapa hälsa för människorna där och för deras barns framtid
* att skapa god ekonomi för människorna där, så de slipper skuldsätta sig med dyra inköp av konstgödsel och gifter
* att förbättra den globala miljön, då konstgödsel slukar energi att framställa och transportera
* att skapa ett hållbart samhälle
* att ge dig själv sköna hudvänliga kläder med hög kvalitet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela