Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

ARN tempelriddaren

Publicerad 2008-10-12 11:56:28 i Sarah talar

Arn Magnuson är baserad på Jan Goillous böcker och är uppdelad i två långfilmer. Berättelsen blandar sience fictione med historiska händelser. Arn är en hjältesaga om krig, intriger och det största av allt, KÄRLEKEN.  De svenska scenerna i filmen spelades till största delen in i Västergötaland medan de utländska scenerna filmades i Marocko och Skottland. Under de första två dagarna såldes 160 310 biljetter i Sverige, vilket är nytt svenskt rekord. Detta innebar att filmen efter de första två dagarna dragit in 14 336 235 kronor i biljettintäkter. Arn är sveriges dyraste filmprojekt. En väldigt, väldigt bra film man lär sig mycket av, riktig bra historia måste jag säga. Men det var inte bara historien i sig som var bra utan också de tidstypiska kläderna och de vackra inspelningsplatserna. Och nu sägs det också att Arn kommer att bli en tvserie. Snacka om att man kommer att ha höga förväntningar på den.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela