Stolta mamman

Mitt liv som trebarnsmamma!

Mobilen ger dig cancer.

Publicerad 2008-05-06 15:22:37 i Sarah talar

I en ny studie blev resultatet  att risken för hjärntumörer fördubblades på den sida av huvudetet där telefonen användes. Det gäller dem som pratar i mobil 2000 timmar  under en livstid. Och det lär vi väl göra? Ilf vi som växt upp med mobiltelefoner. Nu använder man ju nästan aldrig hemtelefon utan det är ju moben som gäller.

7 av 10 av Aftonbladets läsare är enligt Aftonbladet rädda för mobilstrålningen hur känner du?

Själv tycker jag självklart att det är oroväckande, men vad ger inte cancer idag, hmm nästan allt? ska man gå om kring o tänka på det och hålla sig undan från allt cancerframkallande skulle man nästan bli galen. Det känns som att man måste hålla sig borta från det mesta isf.

Ungdomar med mig själv inkluderad tror man är odödlig, det kommer inte hända mig. Men tyvärr gör det ju det. Vi måste nog vakna upp ur vår bubbla. Vi kan faktiskt bli drabbade, vi kan dö, det handlar om våra liv!

själv solar jag solarium ibland, feströker och äter chips. Är jag redo att ge upp allt det? Jag tror nog det, för mitt livs skull. Jag måste nog vakna upp och bli vuxen nu. Vem är med mig?


image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stolta mamman

Här får ni följa med mig i min vardag då jag kommer att skriva om det mesta. Allt från familjelivet som tvåbarnsförälder, heminredning, mode, natur och samhällsfrågor. Jag bor tillsammans med min man Richard, våra kära söner Alvin född 2009, Milo född 2011, lillasyster Juni född 16 och vår söta hund Casey i vårt älskade Pryssgården. ♥

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela